Terug naar het overzicht

(DeGraaf) Bits ‘n Pieces

Eigenaar tractor: Willem veldhuizen
Standplaats tractor: Garage Veldhuizen
Naam rijder(s): Willem veldhuizen, Leonard griffioen
Naam monteur(s): Ed bloemink, Arie de Vries
Overige teamleden:
Team actief sinds: 1986

Tractor rijdt sinds: 2001
Merk + type motor: John deere 466
Bijzonderheden motor:
Motorinhoud: 10.4 liter
Brandstofsysteem: Eigenbouw
Bijzonderheden brandstofsysteem: Een pomp systeem met een boost sensor
Ontsteking: Msd 8 dual coil
Merk/type/soort drukvulling: Turbos holset
Bijzonderheden drukvulling:
Maximaal toerental: 8500 toeren per minuut
Geschat vermogen: 4500 pk
Datalogger: Auto meter
Gemiddeld verbruik op 100 meter: 25 liter
Merk + type beplating: John deere 8520
Velgen: Alu Midwest
Merk + type banden: Firestone 30.5-32
Wielspin (geschat): 140 km/uur
Koppeling: Crower
Achterbrug/achteras: Eaton met Franklin eindaandrijvingen
Versnellingsbak: SCS reverser

Sponsoren: Veldhuizen wagenbouw
Magkal
Zuidberg
kendall
Be-rent
Lmb jamo
Garage veldhuizen
Veldhuizen special products
Adres website: www.bitsnpieces.nl
Overige: Begonnen met het gebruik van methanol in deze klasse
Bijzonderheden tractor: De tractoren zijn identiek aan elkaar dus alles is uitwisselbaar. De tractor is zeer licht gebouwd hij weegt zonder gewichten 2460 kg als het moet kan daar nog wel wat af. Het voordeel is dat je veel verplaatsbaar gewicht hebt.
Grootste succes(sen): Vele malen Europees kampioen en Nederlands kampioen

Bron: Tractorpulling.nl

Gerelateerde berichten

DeGraaf Grand Prix Team

DeGraaf en Molenaar Racing vormen voor het 3e opeenvolgende seizoen het DeGraaf Grand Prix Team

DeGraaf Technisch Personeel, Exact Software en Molenaar GP Racing stellen in 2009 met het DeGraaf Grand Prix Team deelname in het MotoGP wereldkampioenschap wegrace zeker.

125cc klasse
Met steun van Sent Waninge komt het DeGraaf Grand Prix Team uit in de 125cc klasse met de rijders Danny Webb (GBR) en Randy Krummenacher (SWI) op fabrieks Aprilia RSA motorfietsen. Naast het 125cc MotoGP Team heeft Molenaar GP Racing in samenwerking met het SOBW een nieuw kampioenschap opgezet genaamd ‘Honda NSF100 Cup’. In deze ‘Honda NSF100 Cup’ krijgen 25 talenten tussen de 10 en 15 jaar de kans om hun talent te tonen.

Geen drie maar twee rijders
Nadat het team van Arie Molenaar onder leiding van ex-Grand Prix coureur Jarno Janssen en voormalig TT-winnaar Hans Spaan in 2008 met drie rijders in één klasse uit kwam, komt Arie Molenaar in 2009 met twee rijders aan de start.

De 17-jarige Danny Webb zal voor het derde jaar deel uitmaken van het DeGraaf Grand Prix Team. Nadat de Engelse tiener in 2007 zijn eerste punten pakte in Japan heeft Webb in 2008 laten zien mee te kunnen meedraaien in de subtop. Na een aantal top 5 en top 10 klasseringen, liet de Engelsman de wereld zien klaar te zijn voor de sprong naar de absolute wereldtop. Tot drie maal toe kwalificeerde Danny Webb zich op de eerste startrij tijdens de Grand Prix’ van Portugal, Amerika en Maleisië. Met de nieuwe fabrieks Aprilia RSA is Webb ervan overtuigd de stap naar de wereldtop te maken en sluit een enkele overwinning in 2009 niet uit.

Op de foto ziet u Danny Webb in actie.

Lees verder

Le team De Graaf Grand Prix aligne Haruchika Aoki et Jarno Janssen

Le team De Graaf Grand Prix aligne Haruchika Aoki et Jarno Janssen

La présentation officielle du team De Graaf Grand Prix a eu lieu ce week-end aux Pays Bas. Cette année, la japonais Haruchika Aoki et le néerlandais Jarno Janssen piloteront pour le team 250 d´Arie Molenaar. Le sponsor titre du team est l´une des plus grandes agences d´intérim des Pays Bas, DeGraaf Technisch Personeel ; les principaux partenaires sont Honda HRC, Dunlop, Shell et DAF.

Après trois années passées dans la catégorie reine, Aoki, ex-champion du Monde 125, retrouvera cette année la Honda RS 250 client. ´Neuf journées d´essais, ce n´est pas grand chose par rapport à ce que mes concurrents ont pu faire, mais je me sens déjà à l´aise sur la 250cm3 après avoir disputé quelques saisons au guidon de la Honda V2 500´ assurait le japonais, qui a tourné à Valence, Estoril et à Catalunya. ´Je suis au sommet de ma forme et je suis persuadé que nous nous rapprocherons des leaders au fil de la saison´

Son coéquipier, Janssen, qui a terminé à la quatrième place du Championnat d´Europe l´an dernier, pilotera une RS 250 R kit A, et s´enthousiasme à l´idée de piloter aux côtés d´un équipier aussi expérimenté. ´Haru a disputé 114 Grands Prix et en a gagné neuf en 125, c´est le professeur idéal pour moi´ déclarait le batave. ´J´ai couru en GP en 1999 et en 2000, et j´ai affiné mon pilotage l´an dernier, dans le Championnat d´Europe. Nous comptons rester longtemps en Championnat du Monde, et j´espère finir dans le top 15 cette année´

 

motogp.com

Lees verder

Hugo van den Berg

Motor GP race 125 cc:Hugo van den Berg snelt naar zijn eerste WK-punt. Hij is na Loek Bodelier in 1996 de eerste Nederlander die in de punten rijdt.

Hugo van den Berg maakt komend weekend zijn opwachting in de nationale Supersport 300 wedstrijd in het bijprogramma van de 87e Dutch TT. Samen met maatje Joey Litjens komt Van den Berg aan de start op een Yamaha R3. De voormalig Grand Prix coureur kijkt uit naar dit eenmalige optreden en is benieuwd of ze nog een beetje mee kunnen komen met de rest van het veld.

De echt actieve racecarrière van de inmiddels 27-jarige Hulshorster is inmiddels al een flink aantal jaren voorbij. In 2008 reed Hugo van de Berg nog 125cc Grand Prix’s in het team van Arie Molenaar. Er volgden gedurende de seizoenen 2009 en 2010 nog wat races in de Supersport 600 klasse maar daarna werd de helm min of meer aan de wilgen gehangen.

Dat min of meer geeft aan dat Van den Berg nooit helemaal afscheid genomen heeft van de sport want de afgelopen jaren zagen we zijn naam enkele keren verschijnen op deelnemerslijsten van de Supermono klasse en verder treedt hij nog regelmatig op als instructeur tijdens circuitdagen van de Raceacademy.

Hoogtepunt uit de Grand Prix carrière van Van den Berg was uiteraard het gescoorde WK-puntje tijdens de 125cc race van de Dutch TT in 2008. Na een rode vlag volgde een nieuwe race over vijf ronden waarbij de Nederlander in de laatste ronde als 16e uit de Ramshoek kwam. Voor de GT-bocht werd de Zwitser, en huidig Moto 2 rijder, Dominique Aegerter uitgeremd waarna Van den Berg als 15e de finishvlag passeerde. Het was op dat moment 12 jaar geleden dat er nog een Nederlander (Loek Bodelier) punten had weten te scoren in de lichtste GP klasse.

foto
Hugo van den Berg (56( en Joey Litjens (37) | foto© Hugo van den Berg

Lees verder