Terug naar het overzicht

(DeGraaf) Bits ‘n Pieces

Eigenaar tractor: Willem veldhuizen
Standplaats tractor: Garage Veldhuizen
Naam rijder(s): Willem veldhuizen, Leonard griffioen
Naam monteur(s): Ed bloemink, Arie de Vries
Overige teamleden:
Team actief sinds: 1986

Tractor rijdt sinds: 2001
Merk + type motor: John deere 466
Bijzonderheden motor:
Motorinhoud: 10.4 liter
Brandstofsysteem: Eigenbouw
Bijzonderheden brandstofsysteem: Een pomp systeem met een boost sensor
Ontsteking: Msd 8 dual coil
Merk/type/soort drukvulling: Turbos holset
Bijzonderheden drukvulling:
Maximaal toerental: 8500 toeren per minuut
Geschat vermogen: 4500 pk
Datalogger: Auto meter
Gemiddeld verbruik op 100 meter: 25 liter
Merk + type beplating: John deere 8520
Velgen: Alu Midwest
Merk + type banden: Firestone 30.5-32
Wielspin (geschat): 140 km/uur
Koppeling: Crower
Achterbrug/achteras: Eaton met Franklin eindaandrijvingen
Versnellingsbak: SCS reverser

Sponsoren: Veldhuizen wagenbouw
Magkal
Zuidberg
kendall
Be-rent
Lmb jamo
Garage veldhuizen
Veldhuizen special products
Adres website: www.bitsnpieces.nl
Overige: Begonnen met het gebruik van methanol in deze klasse
Bijzonderheden tractor: De tractoren zijn identiek aan elkaar dus alles is uitwisselbaar. De tractor is zeer licht gebouwd hij weegt zonder gewichten 2460 kg als het moet kan daar nog wel wat af. Het voordeel is dat je veel verplaatsbaar gewicht hebt.
Grootste succes(sen): Vele malen Europees kampioen en Nederlands kampioen

Bron: Tractorpulling.nl

Gerelateerde berichten

Dakarkoorts begonnen voor Tim en Tom Coronel

JMUIDEN – Het rallyteam Dakarsport.com maakte vandaag in IJmuiden zijn rijders voor Dakar 2009 bekend. Verrassend was dat het team naast de bekende autocoureurs Tim en Tom Coronel ook Bob ten Harkel presenteerde. Ten Harkel, tweevoudig winnaar van het T1-klassement in de Dakar-rally, vervangt de Belg Freddy Loix, die door zijn nieuwe contract met Peugeot verplichtingen heeft in de rally van Monte Carlo. Ten Harkel reed eerder voor het team in 2006 en finishte toen als achttiende overall en was daarmee de snelste Nederlander. De bekende tweeling Tim en Tom Coronel was al eerder bekend gemaakt als rijdersduo. Tim Coronel finishte bij zijn debuut in 2007 na een degelijke rally op de 46e plaats overall. Allebei de auto-equipes nemen deel in de nieuwe Bowler Nemesis met een Land Rover V8-benzinemotor.

Finishen het belangrijkste. Na de rustdag gaat het feest pas losbarsten! 
Met autocoureur Ten Harkel beschikt Dakarsport.com over de Nederlandse rijder met de meest imposante erelijst in de Dakar-rally. In 1994 en 1998 won hij het T1-klassement (standaardauto’s) met tweemaal de tiende positie overall. Vier maal was hij de snelste Nederlander in ondermeer een Mitsubishi, Hakvoort-buggy en Bowler Wildcat. “Met deze nieuwe Bowler Nemesis is finishen het belangrijkste”, tempert Ten Harkel de verwachtingen. “De Nemesis is met Loix geprepareerd om topvijftien te rijden en is in potentie erg snel en sterk. Maar we gaan de rally dag voor dag opbouwen zonder overbodige risico’s te nemen. Na de rustdag gaat voor mij het feest pas losbarsten.” Teameigenaar Roland Rijpma is zijn navigator en start zelf in zijn derde Dakar Rally.

Dakarveteraan Pierre Blom, Dan Kragt en René Peltenburg rijden met een GINAF 4×4-racetruck in de rally als ‘snelle assistentie’ voor de auto’s.

Breed motorteam met Mirjam Pol, Jurgen van den Goorbergh, Ebert Dollevoet en Kees Koolen
Team Honda Europe en Dakarsport.com hebben de samenwerking voortgezet met voor Nederlandse Dakarfans als bekendste naam Mirjam Pol in het damesklassement. Tweemaal finishte zij de Dakar als tweede vrouw. Voor 2009 is haar voornaamste doel de overwinning.

Voormalig MotoGP-coureur Jurgen van den Goorbergh maakt in januari zijn debuut in de Dakar-rally. De laatste jaren heeft hij als voorbereiding op de Dakar tal van enduro’s en extreme Red Bull-motorevents succesvol gereden. Afgelopen zondag finfishte hij nog in de topvijftig van de Red Bull Knockout in Scheveningen.
Drievoudig deelnemer Ebert Dollevoet en debutant Kees Koolen zijn de andere Nederlanders in het zevenkoppige internationale motorteam. Dollevoet moest eerder tweemaal geblesseerd opgeven met de motor en strandde in 2006 met mechanische pech in een Kia Sorento met Winston Post als navigator. Kees Koolen is een ervaren enduro-rijder voor wie het starten in de Dakar Rally de verwezenlijking van een jongensdroom is.

Deelname quadrijder Alex Brusselers bevestigd ondanks gebroken sleutelbeen
Goed nieuws is daarnaast dat quadrijder Alex Brusselers er op rekent dat hij in Buenos Aires aan de start staat. Brusselers is na zijn val tijdens de Dakar Pre-Proloog in Valkenswaard geopereerd aan een gebroken sleutelbeen, maar reed vandaag al zelf zijn naar binnen bij de persconferentie in IJmuiden. Dankzij de botbreuk heeft Brusselers zijn doelstelling moeten aanpassen. “De overwinning was voor mij een reëel doel, maar het halen van de finish is nu de grootste overwinning voor mij. Samen met mijn monteurs ga ik nu geen twee jaar voorbereiding weggooien en mijn fans kunnen er op rekenen dat ik de komende alles zal geven om fit aan de start te staan”, aldus een gemotiveerde Brusselers.

Dagelijks eigen video’s uit de karavaan
Dakarsport.com zet volgende week in Le Havre in totaal twintig voertuigen op de boot naar Buenos Aires, waar op 3 januari 2009 de Dakar-rally van start gaat. De rallyvloot bestaat uit twee auto’s, zeven motoren, de quad en de racetruck. De eigen Bovag assistentievloot bestaat uit drie GINAF trucks en zes Toyota’s Landcruiser.

Vanaf de aankomst van de zestig mensen van het team in Buenos Aires op 29 december zal dagelijks op de teamsite  www.dakarsport.com een eigen videojournaal worden uitgezonden, inclusief de highlights van de racebeelden.

Lees verder

Jurgen van den Goorbergh vrijdagavond in Chez

Voormalig MotoGP-coureur Jurgen van den Goorbergh vertelt vrijdag 6 november in Chez Marknesse over zijn Dakar-rally experiment.

MARKNESSE – Voormalig MotoGP-coureur Jurgen van den Goorbergh uit Breda, opgegroeid in een echte race-familie, komt vrijdag 13 november op uitnodiging van Motorclub Zuiderzee naar Chez in Marknesse. Hij vertelt dan over zijn lange racecarrière en het Dakar-rally experiment waar hij zich sinds vorig jaar op concentreert.

Jurgen van den Goorbergh is vanaf 1992 in diverse raceklassen actief geweest. Van 250 tot 500 cc en van Superbikes tot MotoGP, heeft hij op alle circuits over de hele wereld met zijn knie het asfalt gekust. In 2007 stopte hij met actief wegracen en dit jaar heeft hij de Dakar-rally gereden in dienst van het team Dakarsport.com met een Honda CRF450X. Van den Goorbergh heeft ook veel enduro’s en off-road wedstrijden gereden en was testrijder voor Michelin. Hij was vorig jaar (2008) klaar voor zijn debuut in de Dakar-rally, maar die werd toen echter afgelast vanwege terreurdreiging. Dit jaar doet hij niet mee op de motor, maar met de auto. Hij zal zich aansluiten bij het McRae Enduro Team. Daarnaast geeft hij vanaf 2007 commentaar bij bijna alle GP-wedstrijden vanuit de studio van RTL GP. Dat Jurgen van uitdagingen en van snelheid houdt blijkt wel uit het feit dat hij ook een fervent skiër is. In een interview heeft hij gezegd: ‘Ze mogen mij gerust in de winter op een berg zetten’. Het belooft een geweldige avond te worden in een schitterde accommodatie bij Chez in Marknesse. Vrijdag 13 november in Chez Marknesse, aanvang om 20.00 uur. Entree is 5 euro per persoon. Voor leden van Motorclub Zuiderzee is er vrij entree. Mocht men lid worden van MC Zuiderzee, dan is de entree gratis.

Bron: Flevopost
Foto: Eigen foto

Lees verder